Constanța – Sighișoara

Anca Gîrdeanu
4 Min Read

Dacă, există om mai anxios decât mine, aș vrea să-l cunosc. Am 5 ani de când n-am mai zburat cu avionul și cei din jur stiu problema mea de ani de zile. Mai nou, am și cu mașina încercând să facem drumul Constanța – Sighișoara. Am mai avut partea astea cu mașina și a trebuit să-mi cumpar o mașina mai mare. Acum, Ștefan rade de mine și-mi sugereaza ca pot să-mi aleg un tir, pentru a-mi înfrâna fricile.

Cum la noi totul este pe rapid, nici de data asta n-am facut excepție. A trebuit să plecam in concediu, pentru că încep școlile pentru Ștefan, iar pentru mine, ne aglomaram cu comenzile din septembrie, alegând astfel Constanța – Sighișoara. N-am plecat până acum in luna august în concediu, datorită caldurii, asa că este pentru prima dată și să speram că și pentru ultima.

Ne-am pus în mișcare, la drum pe la ora 12:30, târzior deoarece și la noi se facea schimbul de turiști, la Techirghiol. Pe autostrada Soarelui am mers binișor, pe partea cealalta de mers…jale. Se mergea bară la bară de la Cernavodă. Am mers până la Lehliu, apoi am făcut dreapta, pentru a ocolii varianta Bucureștiului, implicit “Valea Prahovei”, mergând pe drumul cu Vălenii de Munte.

La Boldești-Scăieni am facut o mică oprire de 1,5 ore, din cauza unui accident. Și pentru că minutele treceau cu greu, pe o căldură de 30 de grade, m-am apucat să caut despre localitate. Nu marea mi-a fost mirarea când am aflat că localitatea este oraș:

“Orașul actual a rezultat din unirea comunelor satelor Boldești (atestat documentar în 1503) și Scăeni (Scăieni, Scăiani sau Scăuiani, menționat documentar în 1543) 17 februarie 1968.”

Un profesor care a emigrat în Statele Unite, în 1986, s-a gândit să realizeze o copie a celebrei statui a Libertății din New York. A ales să fie realizată din polimeri cu fibră de sticlă și să toarne beton în ea, ca sa fie stabilă, pentru că dacă ar fi făcut-o din bronz, cu siguranță până la ora actuală ar fi fost furată. Și bine a făcut! În articolul Statuile din Mamaia am detaliat despre dispariția coloșilor din bronz.

“Statuia Libertății din Boldești-Scăieni” am văzut-o acum câțiva ani, întâmplător, aminitindu-mi de ea, în timp ce așteptam în coloană. Cu siguranță că merită 5 minute pentru a o vizita.

Se spune că tot aici, Gustav Eiffel și ing. Gheorghe Pănculescu, au discutat cum să facă turnul Eiffel dar și suportul de la statuia Libertății.  

Dacă am vrut să fugim de aglomerația autostrăzii, iaca am stat în coloană, dar am aflat informații noi despre localitățile din România.

După 9 ore de serpentine, peisaje, aer de munte, TIR-uri, autoturisme, biciclete, o sigură oprire pentru a alimenta, am ajuns la Sighisoara, in jurul orei 22:00.. Ne plictisisem de valea Prahovei și am ales acest drum, pentru diversitate.

Așa că dragi călători, lăsați drumul clasic și mergeți și pe alte drumuri, fără autostrăzi. Admirați satele, comunele, orașele mai puțin cunoscute. Cu siguranță veți găsi ceva care să vă stârnească interesul, nu doar coloane de autoturisme pe autostrada.

La intoarcerea spre casă probabil că ne vom opri în orașul Vălenii de Munte, pentru a admira casa muzeu Nicolae Iorga.

Vom reveni cu noi povești despre „aventurile” noastre din Transilvania și Maramureș, or de pe unde ne-o mai purta drumul.

Loading

Share This Article
Leave a Comment